Ο Κισσάμου & Σελίνου: Οι Τρεις Ιεράρχες να εμπνέουν να φωτίζουν τον νου και τις καρδιές μας.

 Ο Κισσάμου & Σελίνου: Οι Τρεις Ιεράρχες να εμπνέουν να φωτίζουν τον νου και τις καρδιές μας.

 

Αγαπητοί μας Εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας Παιδιά,
Με χαρά και αγάπη επικοινωνούμε μαζί σας, επ΄ ευκαιρία της επικείμενης εορτής των Αγίων Τριών
Ιεραρχών: Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Θεολόγου,
προστατών των Ελληνικών γραμμάτων, εορτή της Ελληνικής Παιδείας. Λυπούμεθα που οι συνθήκες
της περιόδου δυσκολεύουν την δια ζώσης επικοινωνία· καρδιακή ευχή και προσευχή μας σύντομα
να ελευθερωθούμε από την πανδημική αυτή νόσο, αιτία πολλών δεινών των καιρών μας.
Νιώθουμε όμως την ανάγκη δια του τρόπου αυτού, απλού αλλά καρδιακού και αληθινού, να
επικοινωνήσουμε μαζί σας, μοιραζόμενοι λίγες σκέψεις. Αναμφίβολα η εποχή μας έχει πολλά κοινά
με αυτή των Τριών Ιεραρχών. Κοινωνική αδικία, βία, ανατροπές, κοινωνικά αδιέξοδα, ταξικές
συγκρούσεις, διακρίσεις, διαμάχες, εξεγέρσεις. Εποχή που, όπως και τότε, κυριαρχεί ο φόβος, η
αβεβαιότητα, η αγωνία για το αύριο, η ανασφάλεια, η αδικία· κρίσεις: θεσμών, προσώπων και
αξιών. Στους ταραγμένους καιρούς μας έρχονται οι Τρείς Ιεράρχες από το βαθύ παρελθόν της
ιστορίας, (καθώς έζησαν 17 αιώνες πριν), έρχονται στο σήμερα με την ζωή και το έργο τους και
απαντούν στα αδιέξοδα του τώρα, καλώντας μας στην υλοποίηση του οράματος για ένα φωτεινό
μέλλον. Δεν έκαναν την γνώση αυτοσκοπό. Η ματιά τους ήταν διαρκώς στραμμένη στα μεγάλα
προβλήματα της εποχής τους. Τάραξαν τα νερά της εποχής τους και άφησαν παρακαταθήκες με
αιώνια αξία. «Αυτός που ζει μόνο για τον εαυτό του και περιφρονεί τους άλλους ανθρώπους, είναι
άχρηστος και όχι άνθρωπος», θα πει ο ιερός Χρυσόστομος.
Θεώρησαν ως βασικά στοιχεία της αληθινής παιδείας: την αγάπη, την ελευθερία και τον σεβασμό
του ανθρωπίνου προσώπου, υποστηρίζοντας ότι η Παιδεία πρέπει να είναι στην υπηρεσία του
ανθρώπου και όχι του συστήματος, καθώς η Παιδεία οφείλει να οδηγεί τους νέους στην ανακάλυψη
του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα μονοπάτια της αναζήτησης της
αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου τους και στον πολιτισμό, στη μεταμόρφωσή
τους. Ως εύστοχα σημειώνει και ο Χρήστος Γιανναράς, όσοι κάνουν τους σχεδιασμούς για την
Παιδεία δείχνουν πως δεν τους ενδιαφέρει «η κατά κεφαλήν καλλιέργεια αλλά το κατά κεφαλήν
εισόδημα». Αποτέλεσμα: Ξεκόψαμε τη γνώση από τη ζωή, τον έρωτα, την ομορφιά. Υποτάξαμε την
αγάπη στην αναγκαιότητα και γι’ αυτό αποτύχαμε, δημιουργώντας ένα σύστημα Παιδείας που αντί
να μιλά στις ψυχές των παιδιών, αντί να είναι «δρόμος απελευθέρωσης και όχι διαδικασία
εξαναγκασμού και ανελευθερίας», εξαντλείται στην αγωνία: «να βγει η ύλη».
Αγαπητοί μας Εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας Παιδιά,
Το πνεύμα της αγάπης, της ελευθερίας και του σεβασμού, όπως το βίωσαν οι μεγάλοι αυτοί Πατέρες
της Εκκλησίας μας, ευχόμαστε να εμπνέει και να φωτίζει τον νου και τις καρδιές σας, να οδηγηθεί
τον βηματισμό σας, λειτουργώντας τα ιερά τους πρόσωπα ως πρότυπα ζωής στις ζωές όλων μας.
Εγκάρδια ευχαριστούμε εσάς τους Εκπαιδευτικούς των Σχολείων μας που, σε αρκετές περιπτώσεις,
υπερβάλλοντας εαυτόν και κάτω από δύσκολες συνθήκες, μεταλαμπαδεύετε στις ψυχές των παιδιών
μας όχι μόνο γνώση και επιστήμη, αλλά αρετή και αξίες.

Να είστε πάντα καλά.

Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

Αντρέας Σολανάκης

https://seliniotikespinelies.gr/

Δείτε επίσης

Pin It on Pinterest