Μ. Βολουδάκης: ικανοποίηση για τα έργα – ανησυχία για παραγκωνισμό του ΟΑΚ

 Μ. Βολουδάκης: ικανοποίηση για τα έργα – ανησυχία για παραγκωνισμό του ΟΑΚ

Σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας στα Χανιά, παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου, συζητήσαμε μια σειρά από σημαντικά έργα που δρομολογούνται (και κάποια που μπορούν να δρομολογηθούν!)Το σημαντικότερο από αυτά, είναι χωρίς αμφιβολία το σύστημα των φραγμάτων Σεμπρωνιώτη – Παππαδιανών. Ένα σύστημα φραγμάτων – αγωγών το οποίο θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της άρδευσης του νομού και θα σταματήσει την απώλεια τεράστιων όγκων νερού κάθε χρόνο, τα οποία χύνονται στη θάλασσα. Το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα έξι ετών, όπως μας ανέλυσαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες.Στην τοποθέτησή μου, εξέφρασα προφανώς την ικανοποίησή μου που το έργο αυτό επιτέλους δρομολογείται.Τόνισα ωστόσο, ότι το έργο αυτό θα μπορούσε και θα έπρεπε να το αναλάβει ο ΟΑΚ. Αντί αυτού, η όλη διαδικασία θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών. Όταν ιδρύσαμε τον ΟΑΚ το 2013, τον σχεδιάσαμε με σκοπό οι αποφάσεις για τα έργα της Κρήτης να λαμβάνονται στην Κρήτη. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αφαίρεσε από τον Οργανισμό την κρίσιμη αρμοδιότητα επί του ΒΟΑΚ. Το κακό που έγινε τότε, μόνο εν μέρει διορθώθηκε. Πέραν των θεσμικών ρυθμίσεων, ισχύει αυτό και στη διοικητική πρακτική: Ακόμη και απλά δημόσια έργα επί του ΒΟΑΚ, τα οποία θα μπορούσε ο ΟΑΚ να υλοποιεί, υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών. Ειδικά όμως στον τομέα των υδραυλικών έργων, η εμπειρία του ΟΑΚ είναι τεράστια και δε θα έπρεπε να μένει εκτός του σχεδιασμού και της υλοποίησης των έργων. (Μεταξύ άλλων, ολοκλήρωσε με επιτυχία μεγάλο μέρος αντίστοιχων έργων στο Φράγμα Αποσελέμη, από το οποίο υδρεύεται το Ηράκλειο. Ως σήμερα ο ΟΑΚ έχει την ευθύνη λειτουργίας του Φράγματος).Αν ο ΟΑΚ σταδιακά μένει χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, δε θα αργήσει και η ώρα της κατάργησής του. Και η Κρήτη δε θα έχει πια το δικό της οργανισμό ανάπτυξης και διαχείρισης υποδομών. Δε χρειαζόμαστε ωραία λόγια για τον ΟΑΚ, αλλά στήριξη στην πράξη.Συζητήσαμε ακόμη και ζητήματα των λιμανιών. Το Λιμενικό Ταμείο Χανίων έχει υποβάλλει μια σειρά μελέτες προς χρηματοδότηση. Έγινε ειδική αναφορά στο έργο της κατασκευής νέου σταθμού επιβατών στη Σούδα, για το οποίο πρέπει να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση – περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ. (Προφανώς απαραίτητο έργο – αδιανόητο οι επιβάτες να περιμένουν κάτω από τον καυτό ήλιο ή τη βροχή). Από πλευράς μου έθεσα το ζήτημα της αναβάθμισης του λιμανιού των Σφακίων (του Μαύρου Λιμιώνα), το οποίο είναι το τρίτο λιμάνι της Κρήτης σε επιβατική κίνηση.Συζητήθηκε ακόμη το ζήτημα του νέου δικαστικού μεγάρου, για το οποίο η πρόταση Περιφέρειας και Δήμου είναι η κατασκευή του στην έκταση του παλαιού Ψυχιατρείου. Θα ζητήσω περισσότερα στοιχεία για την επιλογή της λύσης από το Υπουργείο Δικαιοσύνης που έχει και την αρμοδιότητα. Σημείωσα ότι περιμένω και υποθέτω η σχετική μελέτη να λαμβάνει υπ’όψιν της και το γεγονός ότι η σταδιακή ψηφιοποίηση της Δικαιοσύνης, περιορίζει δραστικά τις ανάγκες για χώρους, οπότε περιορίζονται και οι διαστάσεις των αναγκαίων δημοσίων έργων, εξοικονομώντας πόρους και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των έργων. Η πράσινη ανάπτυξη αλλάζει σε όλο τον κόσμο και το σχεδιασμό των δημοσίων έργων. (Περισσότερα επ’αυτού όταν λάβω τα σχετικά στοιχεία)

Αντρέας Σολανάκης

https://seliniotikespinelies.gr/

Δείτε επίσης

Pin It on Pinterest